Tribute to Marc Smith

Sadly, my career and life got busy and I visited the Cove only a few times a year, to find answers in the comments of the many who frequented the site for collective support. As with the many longtime Cove members in this thread, I have nothing but fond thoughts of Marc and his impact on my career and person. He was a giving man who enjoyed telling stories about the Ranch and the many critters he routinely 'raised'. Sadly, my last conversation was shortly before his passing and I had not gotten to my periodic life updates since then. My last note to him last week will go unread. And I am sad I didn't have one last conversation with him...about nothing...or something. I will miss him.

I have been away for quite sometime, and I am saddened by this news. We've exchanged PMs over the years. Marc has always been receptive to improvements. I pushed for the creation of a separate sub-forum for business continuity, and he agreed after listening to its merits. Thank you Marc for the Cove, and for allowing me to share knowledge.

In omaggio a Marc Timothy Smith, vorrei condividere con la comunità un profilo biografico che abbiamo recentemente preparato e pubblicato su History of Quality.
Marc non era solo un appassionato collaboratore di Elsmar Cove, ma anche una voce che apprezzava profondamente il dialogo, l'integrità e il lato umano della qualità. Le sue riflessioni rimangono un punto di riferimento per molti di noi che hanno avuto il privilegio di scambiare idee con lui.
Per onorare la sua memoria, ho incluso la sua biografia insieme ai profili dei principali pensatori e pionieri della qualità nella sezione "Storia della Qualità". Questo è il mio modo di riconoscere il suo contributo duraturo e di garantire che il suo nome continui a essere ricordato all'interno della più ampia comunità della qualità.
Puoi trovare la biografia completa qui:

Spero che questo omaggio trovi eco in coloro che lo hanno conosciuto e che possa anche far conoscere la sua eredità alle nuove generazioni di professionisti qualificati.

In omaggio a Marc Timothy Smith, vorrei condividere con la comunità un profilo biografico che abbiamo recentemente preparato e pubblicato su History of Quality.
Marc non era solo un appassionato collaboratore di Elsmar Cove, ma anche una voce che apprezzava profondamente il dialogo, l'integrità e il lato umano della qualità. Le sue riflessioni rimangono un punto di riferimento per molti di noi che hanno avuto il privilegio di scambiare idee con lui.
Per onorare la sua memoria, ho incluso la sua biografia insieme ai profili dei principali pensatori e pionieri della qualità nella sezione "Storia della Qualità". Questo è il mio modo di riconoscere il suo contributo duraturo e di garantire che il suo nome continui a essere ricordato all'interno della più ampia comunità della qualità.
Puoi trovare la biografia completa qui:
Translated:
In tribute to Marc Timothy Smith, I'd like to share with the community a biographical sketch we recently prepared and published in History of Quality.
Marc was not only a passionate contributor to Elsmar Cove, but also a voice with a deep appreciation for dialogue, integrity, and the human side of quality. His reflections remain a touchstone for many of us who had the privilege of exchanging ideas with him.
To honor his memory, I've included his biography along with profiles of leading quality thinkers and pioneers in the "History of Quality" section. This is my way of recognizing his lasting contribution and ensuring his name continues to be remembered within the broader quality community.
You can find the full biography here: [LinkedIn post linked]
I hope this tribute resonates with those who knew him and can also make his legacy known to new generations of qualified professionals.

Back
Top Bottom